En que consisteix la valoració del sol pelvià?

1- Entrevista inicial: per esbrinar la causa del problema (muscular, hormonal, postural, sobrepes, el part, prolapses, retraccions cicatricials…) on es preguntarà sobre historial mèdic, professió, hàbits tòxics, activitat esportiva, hàbits miccionals i de defecació, hàbits alimentaris i hàbits sexuals.

2- Exploració fisica: exploració de la postura, del abdomen (diàstasi, reflexes d’activació abdominal, del diafragma, y del periné. Cal explorar també les cicatrius, episiotomies, cesàrees i desgarraments perineals. Per últim es realitza una palpació intracavitària via vaginal. En aquesta palpació es valora l’ estat de la musculatura pélvica, el tó, força i reflexes, així com l’estàtica visceral per detectar causes d’incontinencia o prolapses.

3- Tests de valoració de la musculatura del sòl pélvià: En ells es medirà la força , resistència, velocitat i la existència de punts de tensió o contractures musculars . Amb tot això s’arriba a conèixer la causa de la disfunció i es poden marcar objectius de tractament. Les valoracions sempre es realitzen des d’un total respecte a la intimitat del pacient. No provoca dolor. En la planificació del tractament la fisioterapeuta utilitzarà : tècniques manuals, electroteràpia, técniques amb biofeedback o exercici terapéutic per a la reeducació postural y abdominoperineal.